ماه رمضان
جهش تولید
امروز : جمعه 27 فروردین 1400
  • 1399/02/31 - 13:14
  • 1083
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

فرصتی برای ورود به بازارهای بین‌المللی؛ پتنت‌ها درآمدزایی می‌کنند

استفاده از ظرفیت اختراعات ثبت شده توسط مخترعان ایرانی و ارائه خدمات ثبت اختراع به شرکت‌های خارجی مستقر در کشور چین از جمله اقداماتی است که دفتر تجاری‌سازی کانون پتنت معاونت علمی دنبال می‌کند. این دفتر فرصتی برای ارائه محصولات شرکت‌های فناور در بازارهای بین‌المللی است.

 

دو سال از زمان افتتاح دفتر تجاری‌سازی کانون پتنت معاونت علمی در چین می‌گذرد. این دفتر با هدف ارتقای درآمدزایی از پتنت‌ها راه اندازی شد تا ورود به بازارهای بین­المللی با استفاده از ظرفیت اختراعات ثبت شده توسط مخترعان ایرانی و ارائه خدمات ثبت اختراع به شرکت‌های خارجی مستقر در کشور چین شتاب گیرد.

با توجه به پتانسیل بالای موجود در بازار کشورهایی مانند چین و کشورهای جنوب شرق آسیا و برخی کشورهای همسایه، تمرکز اصلی بخش تجاری­سازی کانون پتنت بر این کشورها قرار گرفت و در این راستا، همکاری­های مختلفی در سطح بین­المللی با دفاتر تجاری­سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای فوق و همچنین با برخی از شرکت‌های ارائه­دهنده خدمات تجاری­سازی فناوری در چین از قبیل WTOIP تعریف و انجام شد.

ارائه خدمات ثبت اختراع و تحلیل پتنت در کنار برگزاری کارگاه­های آموزشی مالکیت فکری، از دیگر برنامه­های تعریف شده برای این دفتر است.

با توجه به شناخت کاملی که کارشناسان کانون از اختراعات ثبت شده توسط مخترعان ایرانی دارند، شناسایی فناور‌­های برتر که قابلیت تجاری شدن در بازارهای بین­المللی دارند و معرفی آنها به بازار و همچنین بازاریابی برای این فناوری­ها به عنوان اولویت اصلی دفتر تجاری­سازی کانون پتنت تعریف شد. همچنین برنامه دیگری با عنوان برنامه فعال توسط این دفتر انجام شد که وظیفه پایش فناوری­های مبتنی بر اختراع و مراجعه حضوری به مراکز نوآوری و فناوری (از قبیل دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی) برای شناسایی فناوری‌های قابل ارائه به بازارهای جهانی را بر عهده داشت.

 

با اجرای برنامه­های فوق، تعدادی از فناوری­هایی که توسط کارشناسان کانون قابل ارائه به بازارهای بین­المللی ارزیابی شده بودند، به دفتر تجاری­سازی ارجاع شده و مذاکرات برای تجاری­سازی این محصولات با همکاران کانون در دفاتر سایر کشورها انجام شد. انجام مطالعات بازار، حضور در نمایشگاه­های تخصصی و تنظیم جلسات Match-making از جمله اقداماتی است که توسط دفتر تجاری­سازی کانون پتنت ایران برای محصولات برگزیده انجام شد. همچنین به دعوت کانون پتنت ایران، نماینده دفتر تجاری­سازی در چین در نمایشگاه بین­المللی فناوری نانو در مهرماه 1398 حضور پیدا کرد تا از نزدیک با محصولات و فناوری­های نانویی آشنایی پیدا کرده و مقدمات اولیه برای فرایند تجاری­سازی را برای این محصولات انجام دهد.

 گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* همکاری‌ها برای صعود ثبت اختراع افزایش یافت

* رشد صددرصدی ثبت اختراع ایرانیان در جهان

* حمایت مالی 90 درصدی کانون پتنت ایران از ثبت اختراع در خارج از کشور

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار,معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری
  • کد خبر : 51151
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب رنگ

اندازه فونت