يکشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٦-
close
خدمات الکترونیک
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > مدلی تازه از کسب و کارهای فناورانه ارائه شد


  چاپ        ارسال به دوست

مدلی تازه از کسب و کارهای فناورانه ارائه شد

استادکار نام اپلیکیشنی است که به‌تازگی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی راه‌اندازی شده است که دانلود و نصب استادکار امکانات زیادی را برای کاربرانی که در حرفه‌ای خاص مهارت دارند، فراهم می‌کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استادکار درحقیقت پلی ارتباطی میان مردم و خدمات‌دهنده‌ها است. از یک سو با کاربرد این اپلیکیشن افرادی که در حوزه‌هایی همچون نظافت منزل، برق‌کاری، لوله‌کشی و خدمات کامپیوتری مهارت دارند، می‌توانند تعداد مشتریان و میزان درآمد خود را افزایش دهند؛ بدین‌ترتیب که باید نسخۀ متخصصان استادکار را نصب کنند و پس از ارائه مدارک و گذراندن مراحل ثبت‌نام، با مشتریانی ارتباط بگیرند که به این ‌مهارت‌ها نیاز دارند. از سوی دیگر، عموم مردم با نصب نسخۀ مشتریان استادکار، می‌توانند با آگاهی‌هایی که اپلیکیشن به آنها می‌دهد، در هر ساعت از شبانه‌روز، متخصصانی خوش‌نام را به‌صورت آنلاین برای انجام خدمات انتخاب کنند. مراحل کار بسیار ساده و کوتاه است. شما به‌عنوان یک مشتری، کافی است ابتدا خدمت موردنیازتان را در اپلیکیشن استادکار بیابید و زمان و مکان دلخواهتان را برای دریافت سرویس مشخص کنید. پس از گذشت زمانی کوتاه، ۳ تا ۵ متخصص اعلام آمادگی می‌کنند. سپس با توجه به امتیاز متخصصان، قیمت پیشنهادی‌شان و نظرات کاربران پیشین، یکی را انتخاب کنید. متخصص در زمان و محلی که شما تعیین کرده‌اید، حاضر می‌شود و کار را انجام می‌دهد. پس از اتمام خدمت، می‌توانید میزان رضایت خود را از کیفیت انجام‌شدن خدمت در اپلیکیشن ثبت کنید.

حسین اخلاق پور، مدیرعامل «کرانسو»، شرکت سازندۀ اپلیکیشن استادکار، دربارۀ آن اظهار کرد: بعد از سه ماه که این اپلیکیشن راه‌اندازی و وارد بازار شده، حدود 20 هزار کاربر، نسخۀ مشتری آن را نصب کرده‌اند و 700 سرویس‌دهنده نیز همکار ما هستند. توسعۀ فناوری، باعث شده است که کسب‌وکارهای گوناگونی ایجاد شوند و نیز نحوۀ ارائۀ سرویس‌ها به افراد تغییراتی کند؛ به‌عنوان مثال، امروزه، افراد با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آمازون محصولات مورد نیاز خود را آنلاین تهیه می‌کنند.

اخلاق‌پور ادامه داد: البته ارائه خدمات و سرویس‌های گوناگون به افراد، مدلی پیچیده‌تر  نسبت به فروش کالا دارد زیرا در این مورد از هر دو سو با افراد در ارتباط هستید. همچنین پیاده‌سازی مدلی برای تعیین قیمت‌ها نیز دشواری‌ها و ظرافت‌هایی دارد زیرا هزینه‌ها تابع شرایط روز است و همانند اسنپ، در طول روز قیمت دائماً در حال نوسان است.

وی همچنین بیان کرد: من و همکارانم، سال‌ها بر روی این کار کردیم که با چه مدلی می‌توان خدمات و سرویس‌های متنوع را در منزل مشتریان ارائه داد. با تجربه‌های کاری‌ که در خارج از کشور کسب کرده بودیم، موتوری هوشمند را طراحی کردیم تا بتوان مسائل مربوط به خدمات را مدل‌سازی کرد. سپس، در ایران با تأسیس شرکت کرانسو، از موتور هوشمند خود برای راه‌اندازی این مدل کسب‌وکار استفاده کردیم و اولین محصول این شرکت، اپلیکیشن استادکار است.

اخلاق پور با بیان اینکه در اپلیکیشن استاد کار 60 سرویس مختلف وجود دارد و تعداد این سرویس‌ها در حال افزایش است، گفت: پس از آنکه کاربر درخواستی را ثبت کرد برای سرویس‌هایی که کمتر مورد استفاده است همچون لوله‌کشی، 5 سرویس‌دهنده با قیمت پیشنهادی هرکدام ارائه می‌شود و کاربر می‌تواند فرد دلخواه را انتخاب کند اما برای سرویس‌هایی همچون نظافت که به‌صورت متناوب به آنها نیاز است، کاربر می تواند سرویس‌دهندۀ خاصی را انتخاب کند و در سفارش‌های بعدی کاربر نیز سرویس‌دهندۀ آنها تغییر نکند.

اخلاق پور همچنین ادامه داد: در صفحه مربوط به هر سرویس، فهرستی اولیه از قیمت‌ها ارائه شده است اما هزینه نهایی بر اساس کار سرویس‌دهنده مشخص می‌شود. همچنین گاهی نیز خود سرویس‌دهندگان قصد تخفیف‌دادن دارند و تمام این موارد دقیقاً محاسبه‌پذیر است.

وی دربارۀ تأثیر این مدلِ کسب‌وکار بر روی اشتغال‌زایی عنوان کرد: بسیاری از مردم در حرفه یا هنری خاص مهارت دارند، اما از روش‌های پیداکردن مشتری آگاهی ندارند. استادکار این امکان را فراهم می‌کند تا  افرادی که در یک حرفه خاص مهارت دارند، با هزینه‌ای بسیارکم مشتری خود را بیابند و به او خدمات بدهند. به‌علاوه حتی افرادی که در حال حاضر شغلی ندارند ولی مهارت دارند، می توانند با استفاده از این پلت‌فرم صاحب شغل شوند.

اخلاق پور با اشاره به اینکه در این اپلیکیشن فعالیت سرویس‌دهنده‌ها ضمانت می‌شود، گفت: کیفیت کار سرویس‌دهندگان اعتبار استادکار را تعیین می‌کند بنابراین با تمام سرویس‌دهنده‌های فعال استادکار ابتدا مصاحبه حضوری انجام گرفته و مدارکی همچون عدم‌سوءپیشینه نیز از ایشان دریافت شده است. همچنین سرویس‌کاران آموزش‌هایی همچون برخورد با مشتری و ارائه سرویسی مناسب دیده‌اند که تمام این اقدامات برای ارائه سرویسی با کیفیت است.

وی همچنین درباره نحوه همکاری با استادکار نیز ابراز کرد: افراد به دو شیوه می‌توانند برای همکاری اقدام کنند. نخست اینکه از کافه‌بازار یا گوگل‌پلی، اپلیکیشن استادکار را نصب کنند و در فرمی که در سایت قرار دارد، اطلاعات خود را وارد کنند. سپس، در اولین فرصت برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند. دوم اینکه همکارانی به‌عنوان بازاریاب با ما همکاری دارند که در سطح شهر پخش به جستجو می‌پردازند تا اشخاص نیازمند کار را شناسایی کرده، اطلاعات مربوط به اپلیکیشن را به آنها ارائه بدهند.

 

انتهای پیام/25


١٣:٣٣ - سه شنبه ١٨ مهر ١٣٩٦    /    شماره : ٢٧٨٦٤    /    تعداد نمایش : ٨٧٧



خروج




©تمامی حقوق متعلق به این سایت و برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محفوظ می باشد.www.isti.ir